Trivsel, tryghed, leg og læring som vigtige nøgleord

Tryghed er basis for dit barns trivsel

Omsorg og nærvær er nødvendig for at dit barn føler sig tryg. Barnet skal opleve voksne der har relationskompetence og som ser det enkelte barns behov

I arbejdet med relations grupper styrker vi fællesskaber og venskaber imellem børnene. Når børn oplever sig selv som en del af fællesskabet, skabes der tryghed og fundament for trivsel.

Vi ser mangfoldighed og forskelligheder som en styrke for børnefællesskabet

Udvikling og læring sker gennem leg

Fantasi, sociale kompetencer og identitet udvikles gennem legen, og barnet får kontakt til og udtrykker sine tanker og følelser.

Leg er en vigtig del af børns læring. I legen opbygges relationer og social forståelse for hinanden.

Hos os er der god plads til leg, både som en del af faste aktiviteter eller på barnets eget initiativ.

Mangfoldighed er en styrke for børn og deres identitetsdannelse

Vi ser mangfoldighed som en styrke i vores institution. Her er plads til forskellighed.